Po Łodzi

Poniedziałek, 31 stycznia 2022 · Komentarze(0)
Używasz Stravy? Rozważ włączenie Flyby, funkcji, która oryginalnie była włączona dla wszystkich, a jakiś czas temu Strava wszystkim ją wyłączyła, nawet tym, którzy z niej świadomie i intensywnie korzystali.





Jeszcze święta, ale to już chyba ostatnie dni.
Zrobiło się zielone, ale dostawczy po lewo pędził tak, że pozostało czekać.
Tak, to był dobry wybór.
Sprawdzają czy już Piotrkowska się zapadła z okazji budowy tunelu?
Standardowa nonszalancja władzy - dla rowerów nie musi być objazdów, przecież służą do prowadzenia.
Dołączyłem do pozostałych kołowych gangsterów.
Hulajnogi w mieście mierzą wysoko (lewy skraj kadru)!
Na skrzyżowaniu Niciarnianej z Piłsudskiego ostatni segment świateł ma długą zwłokę - najpierw puszczany jest równolegle wyjeżdżający lewoskręt. Już widziałem rowerzystów jadących na wiarę, że to już zaraz, w tym dzieci. Niezbyt to bezpieczne.
Dla odmiany kierowca poprawny do przesady. Dwa razy by przejechał zanim dojechałem do tego przejazdu, ale stanął i czekał. Zdecydowanie lepiej w tę stronę.
Lustro przestawione, można w nim oglądać niebo, a nie skręcający pas.
Piesek idzie na wtargnięcie.
Przyhamowałem, a pani zawołała "Mofina", zawracając go z DDR.
Fizyka znowu się zachowała niepoprawnie, wydłużając drogę hamowania.
Gol? Gol? Słupek!
Świeżo po orkanie. Jest ta niepewność czy jeszcze wytrzyma czy spadnie akurat na mnie.
A jak "pachniało"!
Nie pamiętam tego plastra miodu. Spojrzałem kątem oka, nawet nie doczytałem co tam nad nim. "Słodki domek" być może. Czyżby był to miejski ul?
Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu i jego zastępcy dopiero co dostali nagrody finansowe za ich dzielną walkę z dziurami. Prawda, że da się ten heroizm zauważyć w całym mieście?
Wiadukt nad torami na Przybyszewskiego doczekał się remontu. Od dawna (lat) jezdnie były zwężone do jednego pasa, ze względu na jego fatalny stan i ryzyko zawalenia.
Stan wymaga generalnej przebudowy najwyraźniej, bo na tyle na ile widziałem, to druga jezdnia została całkowicie zburzona. Co też wyjaśniałoby czemu ruch otwarty jest tylko na wschód.
Pół wiaduktu mogłoby nie wytrzymać ruchu w obie strony.
Nieśmiertelność.
Na Śmigłego remont wiaduktu skończony. I teraz jest przystanek pod.
Coś nie do końca jest w porządku z programowaniem świateł przejazdu i przejścia - zielone jest góra 5 sekund. Jak się włączyło i ruszyłem, to nie zdążyłem dojechać. Wolniejszemu pieszemu może być trudno zdążyć przejść. Czas oczekiwania na czerwonym jest natomiast długi. Równowaga musi być.
Po drugiej stronie pojawiła się droga rowerowa. Tak mi się wydaje, że się pojawiła, nie przypominam sobie, by wcześniej tu jakakolwiek była.
Babuszki kamikaze.
Latarnie przy rowerowej serpentynie nie świecą się. Pewnie to przez wzrost opłat za prąd.
Od wybudowania woda się tu zbiera i najwyraźniej nikt nie planuje nic z tym zrobić.
Chyba poprzedni i jedyny raz, gdy zapuściłem na wielopoziomowe skrzyżowanie przy Fabrycznym rowerem, to zanim je otworzyli.
A pojechałem tam, licząc że nowy tunel wyjazdowy w kierunku centrum jest już otwarty, by choć raz nim się przejechać.
Niestety wciąż przed premierą, a typ ogrodzenia nie pozwolił się wybrać rowerem na zamknięte. Może przy następnej okazji sprawdzę z drugiej strony.
Wykopki.
Wybrałem się na udokumentowanie skutków remontu Sienkiewicza i Wschodniej. Doświadczyłem już ich boleśnie samochodem. Zrobili pełno brukowych wysepek.
Taka jest równość tej nawierzchni.
Bezpieczeństwo pieszych, rzekome. Szkoda tylko, że miasto wylewa dziecko z kąpielą i z powodu fatalnie jeżdżących kierowców utrudnia nieustannie życie rowerzystom, bo taka kostka jest okropna.
Uchowało się jedno, na którym nie dzwonią zęby.
Pojawiły się też chodnikowe LED-y na Wschodniej, podświetlające nibydrzewka i kamienice.
Chwila inhalacji wyziewami z katalizatora.
I ostatnie chwile iluminacji świątecznej na Piotrkowskiej.
Na elewacji budynku Urzędu Miasta projektowana jest zimowa animacja.

Komentarze (0)

Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!